Esine kysymysten inspiroijana

Kysymyksiä ei välttämättä synny spontaanisti. Silloin voi käyttää esimerkiksi konkreettisia esineitä tuomaan inspiraatiota.  Työtapa toimii seuraavasti (Hynes-Berry & Berry, 2014):

  1. Annetaan oppilaille jokin ”esine” kuten hedelmä
  2. Oppilaat tutkivat esinettä
  3. Oppilaat tekevät kysymyksiä esineen ja sen tutkimisen inspiroimana

fruits_flickr_cc_Sean MacEntee

Lähteet

  • Hynes-Berry, M. & Berry, G. (2014). ”Reading an object”: Developing effective scientific inquiry using student questions, European Journal of Science and Mathematics Education, 2(2), 87-97.

Kuva: Flickr/cc./Sean MacEntee

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s